RESEPI ROTI CANAI MUDAH

Myresipimudah - hari ini saya kembali memberikan maklumat tentang RESEPI ROTI CANAI MUDAH yang perlu anda cuba. Anda boleh memperoleh resipi masakan ini dalam kategori .

Langsung saja berikut adalah butiran lengkap mengenai RESEPI ROTI CANAI MUDAH yang perlu Anda ikuti.

ROTI CANAI
Bahan A:
1 kg tepung gandum
2 sudu makan marjerin
2 sudu makan susu pekat
1 biji telur

Bahan B:
1 1/2 hingga 2 cawan air
1 sudu makan garam

Cara-caranya:

  1. Satukan bahan-bahan A hingga betul-betul sebati.
  2. Campurkan air dengan garam dan kacau hingga garam hingga larut.
  3. Masukkan air garam sedikit demi sedikit sambil diuli hingga membentuk doh yang lembut dan licin.
  4. Bahagikan doh kepada bebola kecil dan bulat-bulatkan. Buat hingga habis.
  5. Lumurkan bebola dengan marjerin dan simpan dalam besen atau bekas bertutup, sekurang-kurangnya 2 jam.
  6. Sapukan dulang dengan minyak, tebar dan jadikan roti canai. Goreng hingga masak. 
  7. Nikmati dengan kuah kari/ kuah dal.


 Ini saya goreng separuh masak untuk dijadikan roti canai segera. Saya simpan dalam freezer.

 Ini roti empat segi.

Ini yang bulat... :)
itulah RESEPI ROTI CANAI MUDAH ala saya semoga resipi ini boleh bermanfaat untuk anda dan selalu kunjungi blog saya ini kerana saya akan selalu update resipi-resipi terbaru untuk anda.