RESEPI CEMPEDAK GORENG RANGUP MUDAH

Myresipimudah - hari ini saya kembali memberikan maklumat tentang RESEPI CEMPEDAK GORENG RANGUP MUDAH yang perlu anda cuba. Anda boleh memperoleh resipi masakan ini dalam kategori .

Langsung saja berikut adalah butiran lengkap mengenai RESEPI CEMPEDAK GORENG RANGUP MUDAH yang perlu Anda ikuti.

 CEMPEDAK GORENG RANGUP
Bahan-Bahannya:
1 cawan tepung gandum
1 cawan tepung beras
1 sudu teh baking powder
1 1/2 sudu teh garam
1/2 sudu teh serbuk kunyit
2 1/2 sudu makan santan (saya guna santan kotak)
1 biji telur
1 sudu makan marjerin - dipanaskan hingga cair dan disejukkan
Air secukupnya

Cara-caranya:

  • Satukan semua bahan kecuali air dan marjerin cair
  • Masukkan air sedikit demi sedikit. Gaul dengan menggunakan tangan hingga mendapat kepekatan yang dikehendaki. (Jangan pekat sangat atau terlalu cair)
  • Masukkan marjerin cair dan gaul menggunakan tangan hingga adunan sebati.


  • Panaskan minyak yang banyak di dalam kuali.
  • Celup cempedak ke dalam adunan tepung dan goreng hingga keperangan. Angkat dan sejatkan.
** Lebihan adunan tepung jangan dibuang... Ambil adunan menggunakan tangan, dan biarkan adunan tepung turun melalui hujng jari ke dalam kuali. Goreng hingga garing dan rangup. Sedaaaapppp youuuuuuu.... Hahaha...



itulah RESEPI CEMPEDAK GORENG RANGUP MUDAH ala saya semoga resipi ini boleh bermanfaat untuk anda dan selalu kunjungi blog saya ini kerana saya akan selalu update resipi-resipi terbaru untuk anda.