Resipi Sup Tulang Merah Singapore / Red Beef Rib Soup Sedap

Myresipimudah - hari ini saya kembali memberikan maklumat tentang Resipi Sup Tulang Merah Singapore / Red Beef Rib Soup Sedap yang perlu anda cuba. Anda boleh memperoleh resipi masakan ini dalam kategori .

Langsung saja berikut adalah butiran lengkap mengenai Resipi Sup Tulang Merah Singapore / Red Beef Rib Soup Sedap yang perlu Anda ikuti.


Sup Tulang Merah Singapore / Red Beef Rib Soup
Sumber :  Azlita Aziz

Air Rebusan Daging


Masukkan air ke dalam periuk secukupnya.  Masukkan, serai, halia, bawang putih dan sup bunjut dan rebus hingga daging pada tulang empuk.
Bila empuk, asingkan tulang, keluarkan serai, halia, bawang putih dan sup bunjut tadi.  Ketepikan

Rempah Tumis


Bahan Kisar Halus



Bahan Rempah


Bahan Sos


Sayuran


Penyediaan :
  1. Pes :  Panaskan minyak, tumis bahan tumis hingga wangi.  Masukkan bahan kisar dan tumis hingga pecah minyak.  Kemudian masukkan bahan rempah, tumis hingga garing.
  2. Masukkan bahan sos tomato puree, sos tomato, kicap manis dan air jika agak pekat.  Masak hingga pecah minyak dan angkat.
  3. Panaskan semula air rebusan daging, masukkan pes yang disediakan tadi, kacau rata dan biarkan mendidih.
  4. Masukkan gula merah, gula dan garam secukupnya.
  5. Biarkan mereneh sebentar, masukkan bawang goreng, ubi kentang dan lobak merah.  Bila empuk masukkan tomato dan daun ketumbar.
  6. Akhir sekali masukkan telur dan biarkan kuah mereneh dan pekat.
Hidangkan bersama roti Perancis atau roti paun

Sup Tulang Merah Singapore / Red Beef Rib Soup
itulah Resipi Sup Tulang Merah Singapore / Red Beef Rib Soup Sedap ala saya semoga resipi ini boleh bermanfaat untuk anda dan selalu kunjungi blog saya ini kerana saya akan selalu update resipi-resipi terbaru untuk anda.